yet-another-stars-rating domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/etravelg/public_html/ardakangram/wp-includes/functions.php on line 6170(برای تماشای فیلم،لینک https://aparat.com/v/x8YOt را بزنید)

لباس سفیدش را میپوشد…
(شاید اینبار آخرین رفتن باشد وبرگشتی در کارنباشد وکسی جز خدا نداند!!!)
تو چه دانی که آب در کویر چه بهای ارزشمندی است،مگر میشود بدون آب لحظه ای دوام آورد،این را فقط کویریان میدانند و بس!!!
حاج حسین همیشه میگفت مهریه همسرش را هم بخشی از آب قنات کرده است نه هیچ چیز دیگر…
چقدر این واژه ها در اینجا به هم نزدیکترند(همسر،زندگی،آب)
.
یلدا صبح تا صبح باید کوزه را پر از آب میکرد وپدر در کشف قطره ای آب در زیر زمین ،فرسنگ ها دور از خانه
چه عشقی بالاتر از این…
آری داستان آب و زندگی این دیار پیشینه ای هزار ساله دارد و به قول مقنی ها که همیشه به یکدیگر میگفتند که هادر کلاهم باش!!!
و این جمله رازی چند صد ساله درونش نهفته است و تو چه دانی که هادر کلاه یک نفر بودن یعنی چی؟؟
.
شاید هیچ کس بهتر از سهراب ،درست معنی این جمله را نفهمیده بود که میگفت:
آب را گل نکنیم،
شاید در فرودست انگار،کفتری میخورد آب
یا که در بیشه دور،سیره یی پر می شوید
یا در آبادی،کوزه ای پر میگردد
آب را گل نکنیم…
مردمان سر رود،آب را میفهمند
گل نکردندش،ما نیز آب را گل نکنیم
پس بیایید تا دیر نشده است، همگی هادر کلاه مقنی باشیم …

راهنما و مشاور گردشگری/دانشجوی دکتری گردشگری